FörsäkringsGirot

FörsäkringsGirot skulle flytta till en ny lokal sommaren 2018. Då anlitade de mig för att ta hand om allt det som inte skulle med till den nya lokalen. Jag tog bland annat hand om kvarvarande möbler, gardiner och överflödig teknik.

– Det fungerade fantastiskt bra. Att ta hand om allting själva hade varit otroligt mycket jobb, men Pelle gjorde det verkligen enkelt för oss. Pelle kommer definitivt att vara en av dem som vi hör av oss till i framtida flyttprojekt, säger Åse Augustsson på FörsäkringsGirot.

 

En del av sakerna som inte skulle med till den nya lokalen kunde skänkas bort eller säljas. Och det är just försäljningen av saker som Åse ser som en av de stora fördelarna med vårt samarbete.

– Det gick att sälja många fler saker än vad vi förväntade oss. Det gjorde att det blev billigare för oss i slutändan också.

 

Hon uppskattade även rapporten som överlämnades när projektet var avslutat. Rapporten innehöll bland annat hälsningar från Rinkeby Folkets Hus, som var en av organisationerna som Försäkringsgirots överblivna saker skänktes till.

– Det var väldigt uppskattat bland personalen här att se att det inte bara slängs. Generellt kan man säga att det blir ett väldigt slöseri under en kontorsflytt. Det är fullt funktionsdugliga saker egentligen som man inte vill ha, bara för att nu ska det vara andra färger eller vad det nu är. Så därför var det så bra att Pelle jobbar med att både skänka och sälja saker och såg till att resten återvanns på rätt sätt.

Se alla case